… og få en ordentlig stak plusser i bogen. Ja tak!
Måske le boss har bedt dig om at få ryddet op, inden han vender tilbage fra Mallorca. Måske du bare vil have ham til at huske dig ekstra godt til næste lønforhandling. Uanset hvad, så kan du klare hele molevitten med kun 3 trin.
Trin 1: Ud med det gamle… og ind med pladsen!
Din hammer. Jep, den du aldrig bruger, fordi hovedet falder af. Og de skruetrækkere, du har fire af. De fylder alle sammen, hvor du kunne have… orden. Så gå i gennem dine sager og smid alt det, som enten er i stykker, eller som du ikke bruger, i en stabelbeholder eller tipcontainer. Og smid overflødig emballage og affald ud samtidig. Du – og din chef – vil takke dig for det.
TIP: Sæt tipcontainer midt i rummet, så du altid nemt kan komme til. Så går det stærkt. Reddi’ stærkt.
Trin 2: Så hvor skal dine ting være?
Ahh, væk er skraldet, og tilbage er kun dine nødvendige sager. Fremragende! Men hvor skal de være? Og hvordan sikrer du, at de ikke bliver til en rodebunke? Det gør du da med plukkekasser. Sortér dit værktøj, skruer og dele og stik dem i hver deres kasse. Stil dem på og ved siden af hinanden i reoler – så skal du ikke lede i øst og vest, når du mangler en skrue.
Trin 3: Rengøring – men ikke som du kender den
Du kommer ikke uden om det – men du kan gøre det smart. For med en stænkekande kan du lægge kluden på pumpen, og så ryger væsken op med et enkelt tryk – og tilbage gennem hullerne. På den måde undgår du spild. Så mangler du bare at give dine maskiner, dele og værktøj en tur med de rette pleje- og rengøringsprodukter.