I takt med at vi både sælger og køber mere og mere på nettet, er kravene til levering steget markant. Det mærker man også ved Posten Bring. Sammen med Tata Consultancy Services (TCS) har de ved hjælp af cloudteknologi og innovative løsninger løftet pakkehåndteringen til et helt nyt niveau.

Den stigende onlineshopping var baggrunden for, at Posten Bring, som håndterer mere end 100 millioner pakker hvert år, besluttede at pensionere deres gamle logistiksystem. Efter 30 års tro tjeneste var det på tide med en modernisering af datasystemerne. I samarbejde med TCS har Posten Bring nu opgraderet systemerne for at imødekomme den digitale hverdag på en mere fleksibel og effektiv måde.
-Pakkehåndtering er kernen i vores virksomhed. Det nye system giver os ikke bare omkostningsbesparelser, men også øget forudsigelighed og – vigtigst af alt – en effektiv og integreret kundeoplevelse, siger Arne Erik Berntzen, CIO i Posten Bring.
Imponerende resultater
Sammen med TCS har Posten Bring udviklet et moderne, cloudbaseret system med mikrotjenester på Microsoft Azure. Den model sikrer mere effektiv drift, større fleksibilitet og bedre adgang til realtidsdata.
Samarbejdet har indtil videre givet imponerende resultater, blandt andet en reduktion på 70 pct. i driftsomkostninger takket være øget effektivitet og automatisering. Systemet håndterer også 25 millioner track & trace-opdateringer dagligt, så kunderne altid ved præcis, hvor deres pakke er. Fleksibiliteten er også forbedret, så Posten Bring nemmere kan tilpasse sig væksten i nethandlen og nye markedsbehov.
-Vi deltog tidligt i transformationsrejsen og foreslog en ny løsning, der passer til Posten Brings voksende behov og udfordringer. Den nye platform muliggør forbedret ydeevne og skalerbarhed for at kunne håndtere fremtidig vækst i pakkeforsendelser. Samtidig skaber den et solidt fundament, så Posten Bring kan tilbyde bedre og mere innovative løsninger til sine kunder, siger Arun Pradeep, Business Head – Travel, Transportation & Hospitality Unit, EMEA, i TCS.
En smidig overgang
Udrulningen af det nye system blev gennemført uden nedetid i driften takket være en veltilrettelagt strategi for samkøring, som sikrede en gnidningsfri overgang. Den metode, sammen med en nøje planlagt implementeringsproces, sørgede for, at Posten Bring kunne fortsætte med at levere pakker som normalt.
Det nye system giver Posten Bring et solid grundlag for videre vækst og udvikling i en konkurrencepræget branche. Med realtidsanalyse og bedre forudsigelighed kan virksomheden levere mere præcise og bæredygtige tjenester, samtidig med at de hurtigt kan tilpasse sig ændringer i markedet. Opgraderingen markerer starten på en ny fase for Posten Bring, hvor moderne teknologi og tradition arbejder sammen for at skabe en mere effektiv logistikforretning.
-Vi er nu bedre rustet end nogensinde til at imødekomme fremtidens udfordringer og forventninger fra vores kunder, afslutter Arne Erik Berntzen.